BYTE OCH RETUR

FÖR VAROR KÖPTA FRÅN NÄTBUTIKEN ELLER VID DISTANSFÖRSÄLJNING

Dessa instruktioner gäller Gymnastica Ab:s  nätbutik och distansförsäljning. Om ni önskar returnera  varor ni köpt från vår butik på Fredriksgatan eller på ett gymnastikevenemang, ber vi er kontakta oss per telefon eller e-mail för bytes- och returinstruktioner.

När ni vill byta eller returnera en produkt

Vi hoppas att ni alltid är nöjda med de varor som ni beställt. Skulle ni trots allt vilja returnera eller byta något, kan ni göra det inom 14 dagar från att ni mottagit paketet (postens bevis). Vänligen skriv ut och fyll i returblanketten och bifoga den med de varor som reurneras. Ifall kunden vill returnera produkter eller annulera en beställning bör denne kontakta oss i förskott antingen via e-post tilaukset(at)gymnastica.fi eller per telefon (09) 6121 366, och informera oss om vilken vara som returneras/vilken beställning som annuleras. Denna anmälan skall göras senast 14 dagar efter att varan mottagits. Det är således inte tillåtet att  returnera en vara eller låta bli att hämta ett paket från posten utan att först göra en anmälan om detta. Kunden betalar returfrakten.

 Ett byte sker efter att vi mottagit er vara.

Varans kvalitet vid retur eller byte

För att retur eller byte skall godkännas ställs följande krav:

Följande varor kan varken returneras eller bytas:

 Förfarande vid retur/byte:

Reklamation
Gymnastica ansvarar för produkten fram till dess att ni mottagit den. Innan paketet skickas iväg undersöks både varan och förpackingen av vår personal. Om något i er order trots allt skulle visa sig vara defekt ber vi er kontakta oss omgående via e-post info(at)gymnastica.fi eller telefon (09) 6121 366. Vi ber kunden att alltid kontrollera varorna omgående efter att de mottagit leveransen. Reklamationen bör ske inom en skälig tid efter att ni upptäckte felet eller borde ha upptäckt det.

Reklamationen tas emot om felet på varan uppstår inom sex månader från köptillfället.

För att reklamationen skall godkännas måste den uppfylla följande kriterier:

Vid en reklamation görs en utredning utav produkten. I vissa fall får vi skicka reklamationen vidare för utredning hos leverantören. Vid godkänd reklamation kommer vi att skicka er en ny vara utan fel. Vi står givetvis för alla fraktkostnader. Om reklamationen är ogrundad och därmed inte godkänns skickas varan tillbaka till er och ni debiteras leveranskostnaderna.

Vi ansvarar inte för fel som beror på

Återbetalning
Eventuell återbetalning av returvaran sker inom 14 dagar. Dessa dagar räknas från det datum då vi mottagit er retur eller godkänt er reklamation. Återbetalningen sker till ert bankkonto. För att återbetalning skall kunna ske på bästa sätt måste IBAN-bankkontonummer alltid anges.